Dyniowe gnocchi

Dyniowe gnocchi
Dyniowe gnocchi
Dziś kolejny przepis z serii dynia - lubię to:) Szybki i smaczny pomysł na obiad, który z pewnością na stałe zagości w naszym menu. Gnocchi przypominają kopytka, ja jednak postanowiłam je delikatnie zaokrąglić. Świetnie smakują z delikatną sałatką z rucoli, papryki chili i sera cheddar.






 

 

Przepis na dyniowe gnocchi


Porcja dla 2 osób

Składniki:

 

  • 0,5 kg dyni,
  • 1 kostka białego chudego sera,
  • 1 szklanka mąki,
  • 1 jajko,
  • sól i pieprz do smaku,
  • garść rucoli,
  • 1 papryczka chili,
  • kilka plastrów sera cheddar,
  • łyżka masła do polania.


Wykonanie:


Dynię pokroiłam w plastry i zapiekałam przez około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C. Następnie odcięłam skórę i zblendowałam miąższ. Przygotowane purre z  dyni podsmażyłam jeszcze na patelni, tak aby maksymalnie pozbyć się soku z dyni.
Na stolnicę wsypałam mąkę, dodałam rozdrobniony biały ser, purre z dyni, jajko, sól i pieprz i całość szybko zagniotłam. Z tak przygotowanego ciasta wyrabiałam kulki wielkości orzecha włoskiego. Wrzucałam na wrzącą wodę i gotowałam do momentu, aż gnocchi wypływały na wierzch.
Polane masłem gnocchi podałam z rucolą, pokrojoną papryczką chili i plastrami sera cheddar.
Smacznego:)
Dyniowe gnocchi
Dyniowe gnocchi
Dyniowe gnocchi
Dyniowe gnocchi

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...