Przetarte ogórki na zimową zupę

Sezon ogórkowy trwa. Dziś bardzo szybki i prosty przepis na przecier ogórkowy. Można go wykorzystać w zimie, aby wyczarować dosłownie w oka mgnieniu zupę ogórkową. Zamiast gromadzić w spiżarni słoiki z kiszonymi ogórkami, których jak sami pewnie wiecie nie mieści się zbyt dużo, uskuteczniam dużo bardziej ekonomiczną wersję tradycyjnych kiszonych. Dodatkowym plusem jest to, że możecie wykorzystać największe ogórki, jakie tylko macie, które na pewno nie zmieściłyby się do słoika, a nawet do wielkiego słoja:) Jestem pewna, że jeśli raz spróbujecie wykonać przepis na przecier ogórkowy, na pewno będzie na liście waszych "zimowych niezbędników".



Przepis na przetarte ogórki na zimową zupę.


Składniki:
  • 4 kg dużych, a nawet bardzo dużych ogórków
  • główka czosnku,
  • koper do kiszenia
  • 2 litry wody,
  • 2 łyżki soli kamiennej

Wykonanie:

Ogórki dokładnie umyłam i starłam na tarce jarzynowej, a następnie dokładnie odcisnęłam sok.


Przetarte ogórki
Przetarte ogórki

Do litrowych słoików włożyłam odciśnięte ogórki do wysokości około 3/4  słoika. Wrzuciłam po 3-4 ząbki czosnku i dodałam koper. W garnku zagotowałam wodę i dokładnie wymieszałam z solą kamienną. Zalewą zalałam ogórki i  wymieszałam, aby nie pozostało wewnątrz powietrze.


Przygotowane ogórki z koprem i czosnkiem przed zalaniem zalewą
Przygotowane ogórki z koprem i czosnkiem przed zalaniem zalewą

Dokładnie zakręciłam słoiki i pozostawiłam je w ciemnym miejscu. Słoiki przez pierwszych kilka dni zaczynają kisnąć, przez co wieczka "pęcznieją", a w środku słoika zachodzi proces kiszenia. Po kilku dniach proces ten ustaje, słoiki są gotowe i można je wnosić do piwnicy.

Przygotowane ogórki nie wymagają pasteryzowania i są zimą idealną bazą pod zupę ogórkową. Wystarczy wylać zawartość słoika do garnka, dodać śmietanę i zupa gotowa:) Smacznego


Gotowe przetarte ogórki na zimową zupę.
Gotowe przetarte ogórki na zimową zupę.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...