Marynowana papryka

Marynowana papryka
Marynowana papryka
Szarość i burość  zdaje się gasić wszelkie nadzieje na złotą polską jesień. Brak słońca i ciepła  sprawia, że każdy kolor przywołujący wspomnienie lata jest teraz na wagę złota. Warzywne stragany kuszące papryką, dynią, brokułami, kalafiorem i innymi jesiennymi przysmakami przypominają by chwytać smaki i zapachy póki jeszcze są:) Dziś proponuję Wam aromatyczną marynowaną paprykę, która z pewnością urozmaici niejeden zimowy obiad. Przygotowanie tego przysmaku jest banalnie proste, a smak o niebo lepszy od tej kupowanej w sklepie. Spróbujcie a z pewnością nie pożałujecie:)


Przepis na marynowaną paprykę



Składniki:

  • 2,5 kg papryki,
  • 7,5 szklanki wody,
  • 1,5 szklanki octu,
  • 3/4 szklanki cukru,
  • 3/4 szklanki miodu,
  • 1 łyżka soli,
  • ziele angielskie,
  • goździki,
  • czosnek,
  • liś laurowy,
  • pieprz czarny ziarnisty,
  • gorczyca,
  • rozmaryn,
  • papryka chili,
  • olej. 
 Wykonanie:

Paprykę dokładnie umyłam, wydrążyłam gniazda nasienne i pokroiłam w dość grube kawałki. Wodę zagotowałam z octem, cukrem, miodem i solą. Paprykę włożyłam do słoików i do każdego wsypałam po 2 sztuki: ziela angielskiego, liścia laurowego, pieprzu czarnego ziarnistego. Dodałam po jednym ząbku czosnku, trochę gorczycy. Do części słoików dodałam rozmarynu, a do kolejnych papryki chili. Tak przygotowaną w słoikach paprykę zalałam przygotowaną zalewą i na wierzch wlałam odrobinę oleju. Pasteryzowałam przez 10 minut.
Smacznego:)
Marynowana papryka z rozmarynem
Marynowana papryka z rozmarynem
Marynowana papryka z papryką chili
Marynowana papryka z papryką chili
Marynowana papryka
Marynowana papryka

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...