Muffiny z suszonymi pomidorami, ricottą i czarnymi oliwkami


Muffiny z suszonymi pomidorami, ricottą i czarnymi oliwkami
Stałam się fanką muffinów i aż trudno uwierzyć, że wcześniej nie odkryłam jak banalnie proste jest ich przygotowanie. Raz, dwa i można przygotować małe "co nieco". Uwielbiam te na słodko, ale tym razem postanowiłam wypróbować muffiny w innej odsłonie. Idealnie sprawdzają się jako przekąska w przypadku niespodziewanej wizyty znajomych, albo wieczorny "czasuumilacz":) Książka, muffin (albo nawet kilka:) i czego chcieć więcej...

 

 

Przepis na muffiny z suszonymi pomidorami, ricottą i czarnymi oliwkami:


Składniki:

  • 2 szklanki maki,
  • 1 mały słoik suszonych pomidorów,
  • 1/4 szklanki mleka,
  • 3 jajka,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1 łyżka suszonej bazyli,
  • 1 mały słoik czarnych oliwek,
  • 1 opakowanie ricotty (użyłam przygotowanej w domu - przepis już wkrótce:)
  • pieprz,
  • sól. 

Wykonanie:


Mąkę, proszę do pieczenia, suszoną bazylię, odrobinę soli i świeżo zmielony pieprz wymieszałam w mice. Do drugiej miski wbiłam 3 jajka i roztrzepałam je widelcem. Wlałam mleko, i olej odlany ze słoika z suszonymi pomidorami. Oliwki i suszone pomidory pokroiłam w plasterki a następnie wrzuciłam do mokrych składników. Dodałam rozdrobnioną ricottę. Wszystkie mokre składniki przelałam do mokrych i dokładnie wymieszałam łyżką, tak aby składniki się połączyły. Piekłam około 15 min w piekarniku nagrzanym do 170°C.
Smacznego:)
Muffiny z suszonymi pomidorami, ricottą i czarnymi oliwkami przed upieczeniem
Muffiny z suszonymi pomidorami, ricottą i czarnymi oliwkami przed upieczeniem
Muffin z suszonymi pomidorami, ricottą i czarnymi oliwkami 
Muffiny z suszonymi pomidorami, ricottą i czarnymi oliwkami

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...