Kudłacze

Kudłacze
Kudłacze
Pewnie każdy z Was ma w swojej książce kucharskiej ciasto, które zawsze wychodzi. Jest proste w wykonaniu i nie wymaga dużej ilości czasu. Dziś jedno z pierwszych ciast, które kilka lat temu na stałe zagościło na naszych stolach. Przygotowywałyśmy je z siostrą jeszcze jako małe dziewczynki. Z sentymentu i walorów smakowych przygotowuję je od czasu do czasu i zawsze świetnie smakuje. Jeśli potrzebujecie ciasta na szybko, bo mają do Was wpaść goście koniecznie wypróbujcie kudłacze w dzisiejszej odsłonie.

Przepis na kudłacze

Składniki:
  • 2 szklanki mąki,
  • 1 szklanka cukru pudru,
  • 5 dag margaryny,
  • 1 jajko,
  • 1/2 szklanki mleka,
  • 2 łyżki sztucznego miodu,
  • 1 łyżka proszku do pieczenia,
  • aromat pomarańczowy,
  • 1 margaryna,
  • 12 łyżek cukru kryształu,
  • 3 łyżki kakao,
  • 3 łyżki wody,
  • 2 opakowania wiórek kokosowych po 100 dag.

Wykonanie:

W misce zmiksowałam 5 dag margaryny z  cukrem pudrem. Dodałam jajko, miód, mleko i mąkę z proszkiem do pieczenia i olejek. Wylałam gotowe ciasto do dużej blachy i piekłam na złoty kolor przez około 30 minut w temperaturze 160°C. Po upieczeniu i ostudzeniu ciasto pokroiłam na kwadraty. Do garnka wrzuciłam składniki na polewę: kostkę margaryny, cukier kryształ wodę i kakao. Całość mieszałam do momentu zagotowania. Kostki ciasta maczałam w gotowej polewie o obtaczałam wiórkami kokosowymi. Ciastka układałam na papierze i pozostawiłam do ostygnięcia masy.
Smacznego:)
Kudłacze po upieczeniu
Kudłacze po upieczeniu

Kudłacze
Kudłacze

3 komentarze :

  1. Do ciasta dodajemy cały aromat pomarańczowy ? Nie za dużo ? : ))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dać mniej, ale ja dodaję cały:) kudłacze są bardziej aromatyczne:)

      Usuń
  2. Na jak dużą blachę jest ciasto?

    OdpowiedzUsuń

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...