Kasza jaglana z cukinią i bakłażanem

Kasza jaglana z cukinią i bakłażanem
Kasza jaglana z cukinią i bakłażanem
Pisałam już o tym, jaką skarbnicą witamin i minerałów jest kasza jaglana. Dziś proponuję połączenie jej z duszoną cukinią i bakłażanem. Bardzo szybki i smaczny pomysł na obiad, który syci i wzmacnia organizm.
Połączenie z lekkostrawną i niskokaloryczną cukinią sprawia, że danie idealnie pasuje na letnie upały. Przygotujcie koniecznie, a sami zobaczycie, że warto:)



 

Przepis na kaszę jaglaną z cukinią i bakłażanem


Składniki:

 

  • 1 szklanka kaszy jaglanej,
  • 1 średnia cukinia,
  • 1 średni bakłażan,
  • 2 marchewki,
  • 1 cebula,
  • 1 mały przecier pomidorowy,
  • 2 łyżki masła,
  • papryka słodka w proszku,
  • odrobina chili,
  • sól i pieprz do smaku.

Wykonanie:

 

Kaszę dokładnie opłukałam w zimnej wodzie i wrzuciłam do gotującej się wody z dodatkiem soli i łyżki masła. Na 1 szklankę kaszy najlepiej dać dwie szklanki wody. Całość dokładnie zamieszałam, przykryłam pokrywką i zostawiłam na malutkim gazie na około 10-15 minut. Nie musicie mieszać kaszy, na pewno się nie przypali:)
Marchewkę obrałam i starłam na tarce jarzynowej. Cebulę posiekłam w piórka. Wrzuciłam do garnka z roztopioną łyżką masła i dusiłam przez około 5 minut. Następnie dodałam sól, pieprz, paprykę, chili i przecier pomidorowy. Dokładnie wymieszałam i zostawiłam na chwilę, aby warzywa zmiękły. Dodałam posiekaną w kawałki cukinię i pokrojony w półplasterki bakłażan. Podlałam odrobiną wody i dusiłam jeszcze około 10-15 minut.
Smacznego:)
Kasza jaglana z cukinią i bakłażanem
Kasza jaglana z cukinią i bakłażanem

2 komentarze :

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...