Frytki z pasternaku

Pasternak i pietruszka
Pasternak i pietruszka
Jednym z naszych przysmaków stał się ostatnio pasternak. Od kiedy odkryliśmy jak świetnie smakuje, staramy się wykorzystywać go do coraz to nowych potraw. Niby niepozorne warzywo, podobne z wyglądu do pietruszki, z trudem dostępne na warzywnych targach, zaczyna powoli królować na stołach. Pierwotnie serwowane zwierzętom zostało również docenione przez ludzi, głównie za sprawą swoich właściwości i pysznego słodkawego smaku. Pobudza apetyt, działa moczopędnie, wspomaga trawienie, podawany na ciepło z winem leczy przeziębienie. Więcej na temat pasternaku możecie przeczytać tutaj
i tu. Proponuję Wam przygotowanie frytek z pasternaku. Będą z pewnością dużo zdrowsze niż te z ziemniaków i na pewno zaskoczą Was smakiem:)





Przepis na frytki z pasternaku




Składniki:

  • 4 duże korzenie pasternaku,
  • 2 łyżki oleju,
  • 1 łyżka czubrycy zielonej,
  • sól.

Wykonanie:

 

Korzeń pasternaku obrałam i pokroiłam w słupki. Delikatnie natarłam olejem, posypałam czubrycą i solą. Zapiekałam przez około 10 minut do zarumienienia w piekarniku nagrzanym do 160°C. Najlepiej smakują na gorąco:)
Smacznego:)
Pasternak i pietruszka
Pasternak i pietruszka
Frytki z pasternaku
Frytki z pasternaku
Frytki z pasternaku przed pieczeniem
Frytki z pasternaku przed pieczeniem
Upieczone frytki z pasternaku
Upieczone frytki z pasternaku

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...