Mazurek czekoladowy z daktylami

Mazurek czekoladowy z daktylami
Mazurek czekoladowy z daktylami
Święta za pasem, więc dziś proponuję Wam przygotowanie prostego i szybkiego mazurka czekoladowego z daktylami. Jeśli chcecie zaoszczędzić trochę czasu, a przy okazji wyczarować coś pysznego -  to idealny przepis dla Was. Jeśli pieczenie ciast nie jest Waszą mocną stroną, to tym bardziej powinniście wypróbować ten przepis:) Polecam zwłaszcza tym, którzy będą w pracy aż do piątku włącznie i nie mają czasu na przygotowywanie wyszukanych i skomplikowanych ciast. Przygotujcie mazurka a na pewno nie będziecie żałować:)




Przygotowałam porcję również dla swoich "wierszokletów":) Wiola, Rafał - dzięki:)


Przepis na mazurka czekoladowego z daktylami 


Składniki: 

 

  • 2 szklanki mąki,
  • 0,5 kostki margaryny,
  • 0,5 szklanki cukru,
  • 1 jajko,
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1 łyżka śmietany,
  • 2 tabliczki gorzkiej czekolady,
  • 1 śmietanka 30% (250 ml),
  • garść daktyli,
  • kilka migdałów do dekoracji,
  • łyżka kandyzowanej skórki pomarańczowej,
  • łyżka rumu.

Wykonanie:

 


Z mąki, margaryny, jajka, cukru, śmietany i proszku do pieczenia zagniotłam kruche ciasto, które włożyłam na 30 minut do zamrażalnika. Następnie ciastem wylepiłam średnią kwadratową blaszkę. Piekłam około 15-20 minut na złoty kolor w piekarniku nagrzanym do 160°C. Po upieczeniu odstawiłam ciasto do ostygnięcia.
Do garnka wrzuciłam dwie tabliczki czekolady połamanej na drobne kawałki. Delikatnie podgrzałam i dodałam śmietankę. Całość podgrzewałam na małym ogniu do dokładnego połączenia składników i uzyskania płynnej konsystencji. Wrzuciłam pokrojone daktyle i skórkę pomarańczową. Na końcu dodałam rum i gorącą masę wyłożyłam na ostudzone ciasto. Całość udekorowałam namoczonymi migdałami, skórką pomarańczową i plasterkami skórki cytrynowej.
Smacznego:)

Mazurek czekoladowy z daktylami
Mazurek czekoladowy z daktylami
Mazurek czekoladowy z daktylami
Mazurek czekoladowy z daktylami
Migdałowo - pomarańczowy kwiat z bliska
Migdałowo - pomarańczowy kwiat z bliska

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...