Śliwki w czekoladzie

Śliwki w czekoladzie
Śliwki w czekoladzie
Mój mąż przygotowywał ostatnio nalewkę śliwkową, której degustację zaczniemy pewnie za jakiś rok:) Wychodząc z założenia, że nic nie może się zmarnować postanowiliśmy wykorzystać również owoce, które pozostały po produkcji tego domowego "specyfiku". Jeśli przygotowujecie domowe, owocowe trunki pamiętajcie, że owoce można wykorzystać jako dodatek do ciast i deserów. Na szybko wystarczy polać je rozgrzaną czekoladą i dodatek do kawy wyczarowany:) Pamiętajcie tylko, że te owoce zawierają sporo alkoholu, więc umiar trzeba zachować:)



Przepis na śliwki w czekoladzie:


Składniki:

 

  • 30 dag śliwek z nalewki,
  • 2 czekolady gorzkie lub mleczne (w zależności od Waszych preferencji),
  • 50 ml mleka,
  • 1/2 łyżeczki cynamonu.


Wykonanie:


Czekoladę pokruszyłam na drobne kawałki i wrzuciłam do garnka. Dodałam mleko i całość dokładnie mieszałam do rozpuszczenia. Wsypałam cynamon i zdjęłam z ognia. Ważne, aby całość nie zaczęła się gotować. Do tak przygotowanej czekolady wkładałam śliwki i układałam je na talerzu, tak aby obsychały.
Śliwki można wcinać jak tylko czekolada zgęstnieje:)
Smacznego:)
Śliwki z nalewki
Śliwki z nalewki
Śliwka w czekoladzie
Śliwka w czekoladzie
Śliwki w czekoladzie
Śliwki w czekoladzie
Śliwki w czekoladzie
Śliwki w czekoladzie

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...