Zupa z czerwonej soczewicy


Zupa z czerwonej soczewicy
Zupa z czerwonej soczewicy
Dziś stawiam na czerwień i przedstawiam główną bohaterką dania - czerwoną soczewicę. Jeśli chcecie wzbogacić swoją dietę o łatwo przyswajalne białko, kwas foliowy i żelazo, bardzo szybko się z nią zakumplujecie:) Ma niski indeks glikemiczny, więc świetnie się sprawdzi jeśli dbacie o linię. Zupa jest bardzo sycąca, więc spokojnie można ją zaserwować również łasuchom.




 Przepis na zupę z czerwonej soczewicy:




Składniki:


  • 1 szklanka czerwonej soczewicy,
  • 2 ziemniaki,
  • 2 marchewki,
  • 1 pietruszka,
  • 1 cebula,
  • kartonik przecieru pomidorowego,
  • odrobina chili,
  • papryka słodka,
  • sól i pieprz do smaku,
  • odrobina oleju rzepakowego,
  • śmietana do dekoracji

Wykonanie:


Cebulę pokroiłam w kostkę i zeszkliłam na patelni na oleju. Pokrojone warzywa wrzuciłam do garnka i zalałam wodą. Dodałam cebulę i opłukaną soczewicę. Całość gotowałam około 20 minut, mieszając od czasu do czasu i dolewając wody w razie potrzeby. Pod koniec gotowania dodałam przyprawy i wlałam przecier pomidorowy. Zupę można podać na dwa sposoby: standardowo z kawałkami warzyw lub jeśli wolicie całość zblendować. Przed podaniem warto dodać np. łyżkę śmietany.
Smacznego:)

Czerwona soczewica
Czerwona soczewica
Czerwona soczewica
Czerwona soczewica
Zupa z czerwonej soczewicy
Zupa z czerwonej soczewicy

2 komentarze :

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...