Pulpety w sosie marchewkowo-pomidorowym

Pulpety w sosie marchewkowo-pomidorowym
Pulpety w sosie marchewkowo-pomidorowym
Pogoda nas ostatnio rozpieszcza. Słońce i mnóstwo złota za oknem, zdają się odkładać w czasie nadchodzącą zimę. Coraz więcej kolorów pojawia się też w naszej kuchni.
Dziś proponuję pyszne i zdrowe pulpety w sosie marchewkowo-pomidorowym. A po obiedzie spacer i odpoczynek:)






 

Przepis na pulpety w sosie marchewkowo-pomidorowym


Składniki:


  • 60 dag przekręconej chudej szynki wieprzowej,
  • 2 jajka,
  • 1łyżka kaszy manny,
  • 4 łyżki ryżu,
  • 1 łyżka suszonej fioletowej bazyli,
  • 2 marchewki,
  • 1/2 cebuli,
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego,
  • puszka zielonego groszku,
  • sól i pieprz do smaku,
  • szczypta chili,
  • 2 łyżki mąki.

Wykonanie:


Mięso wymieszałam z jajkami, ryżem, kaszą manną, bazylią i pokrojoną w drobną kostkę cebulą. Doprawiłam solą, pieprzem i chili. Z tak przygotowanego mięsa uformowałam kulki wielkości orzecha włoskiego, które obtoczyłam w mące.
Marchewkę starłam na tarce warzywnej i wrzuciłam do garnka. Zalałam wodą na wysokość około 4-5 cm. Do gotującej się wody wrzucałam porcjami pulpety i gotowałam około 15 minut, mieszając od czasu do czasu.
Po przygotowaniu wszystkich pulpetów do sosu dodałam przecier i podgotowałam jeszcze około 2 minuty ( można dodać jeszcze np. łyżkę śmietany).
Podałam z ryżem i zielonym groszkiem.
Smacznego:)

Pulpety w sosie marchewkowo-pomidorowym
Pulpety w sosie marchewkowo-pomidorowym  
Pulpety w sosie marchewkowo-pomidorowym
Pulpety w sosie marchewkowo-pomidorowym

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...