Parowana papryka z serem

Parowana papryka z serem
Parowana papryka z serem
Letnia spieka za oknem sprawia, że mamy ochotę na coś lekkiego i jednocześnie smacznego. Idealnym rozwiązaniem są gotowane na parze faszerowane serem papryki z miętą. Na początku do pomysłu parowania białego sera podchodziłam sceptycznie, ale za namową męża postanowiłam spróbować. Muszę przyznać, że był to strzał w dziesiątkę. Potrawa jest lekka i orzeźwiająca dzięki dodatkowi mięty. Stanowi doskonałą alternatywę dla faszerowanych i zapiekanych pomidorów czy też cukinii. Miętę z powodzeniem można zastąpić np. bazylią lub oregano.




Parowana papryka z serem.


Składniki:
  • 4 papryki, 
  • kostka chudego białego sera (250 g),
  • 0,5 kostki sera feta
  • 1 jajko,
  • zielone oliwki do dekoracji, 
  • suszona lub świeżo zerwana mięta (można zastąpić bazylią lub oregano), 
  • oliwa  z oliwek,
  • sól i pieprz. 

Przygotowanie. 

Papryki umyłam i przekroiłam wzdłuż na pół, usunęłam z nich gniazda nasienne i nasmarowałam oliwą z oliwek. W misce rozdrobniłam ser biały i dodałam do niego fetę, pieprz, zioła prowansalskie i odrobinę soli tak by cały farsz był dość słonawy. Następnie dodałam jajko i wszystko dokładnie wymieszałam.

Tak przygotowanym farszem napełniłam paprykę wrzucając na wierzch oliwki do dekoracji. Każdą z papryk posypałam po wierzchu miętą i parowałam ok 15 - 20 min. co jakiś czas sprawdzając czy papryka jest miękka.

Poniżej kilka zdjęć mojej papryczki.

Faszerowana papryka z serem przed parowaniem
Faszerowana papryka z serem przed parowaniem



Uparowana papryka z serem
Uparowana papryka z serem



Maksymalne zbliżenie na posypany miętą farsz
Maksymalne zbliżenie na posypany miętą farsz




Mam nadzieję, że w nadchodzącym sezonie paprykowym danie trafi na Wasze stoły i zachwyci waszych domowników - tak jak mnie zachwyciło.

Napiszcie jak Wam smakowało :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...