Makaron ze szparagami i domowym pesto

szparagi z makaronem i pesto
Szparagi z makaronem i pesto

Kilka razy już nosiliśmy się z zamiarem przygotowania czegoś ze szparagów i w końcu przyszedł ten dzień. Sobota jest tym dniem, kiedy możemy na spokojnie pokucharzyć i mile przy tym spędzić czas. Na początek prosty przepis na makaron ze szparagami i domowym pesto. Potrawa jest bardzo smaczna i banalnie prosta w wykonaniu.





Szparagi z makaronem i domowym pesto:

 

Składniki:

  • 300 dag makaronu rurki,
  • 1/2 pęczka białych szparagów,
  • cebula,
  • świeża bazylia,
  • garść solonych orzeszków ziemnych,
  • czosnek,
  • oliwa z oliwek,
  • 50 g startego sera żółtego lub parmezanu.

Wykonanie:


Najpierw do blendera wrzuciłam całą cebulę, bazylię, orzeszki, starty żółty ser, czosnek, oliwę z oliwek i całość blendowałam do powstania jednolitej pasty o dość gęstej konsystencji. W międzyczasie na maśle, przez około 3 minuty podsmażyłam pokrojone w dość grube kawałki szparagi. W osolonej wodzie zagotowałam makaron al dente. Do podsmażonych szparagów wrzuciłam ugotowany makaron i dodałam przygotowane pesto. Całość od razu trzeba dokładnie wymieszać tak by ser z pesto dokładnie przyległ do gorącego makaronu. Do smaku można dodać sól lub pieprz.

Ciekawym urozmaiceniem, który podkreśla smak potrawy jest sos pomidorowo-rozmarynowy, przygotowany ze świeżych pomidorów smażonych z mieszanką świeżego i suszonego rozmarynu, chilli i papryki słodkiej.



Szparag i z makaronem i pesto
Szparagi  z makaronem, pesto i sosem pomidorowym


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...