Polenta z warzywami

Polenta z warzywami
Nie wiem czy mieliście już okazję jeść polentę?:) Jeśli nie to zapraszam do wykonania tego bardzo prostego dania. Wystarczy dosłownie chwila i zamiast standardowych ziemniaków do obiadu możecie zaserwować to danie. Podstawą jest mąka kukurydziana, którą wrzucamy do wrzątku i gotujemy przez kilka minut. Dodatki, które zaserwujecie do polenty mogą być dowolne. Proponuję podanie jej z duszonymi warzywami, które pozwalają wydobyć pełnię smaku kukurydzy:) Jeśli drzemie w Was nutka ciekawości to koniecznie spróbujcie tego dania i napiszcie jak Wam smakowało?:)



Przepis na polentę z warzywami


Składniki:

  • 1 szklanka mąki kukurydzianej,
  • 3 szklanki wody,
  • łyżka masła,
  • 2 pomidory,
  • 2 małe cukinie,
  • 2 pietruszki z natką,
  • 1 cebula,
  • 1 czerwona papryka,
  • świeże oregano i bazylia (jeśli nie macie możecie zastąpić suszonymi)
  • sól i pieprz do smaku,
  • olej


Wykonanie:

W dość wysokim garnku zagotowałam wodę, dodałam sól i wsypałam mąkę kukurydzianą. Całość bardzo dokładnie wymieszałam tak aby nie powstały grudki. Jeśli grudki się pojawią możecie użyć blendera i na pewno znikną:). Polentę gotowałam na małym ogniu przez około 15 minut i cały czas mieszałam aby się nie przypaliła. Jeśli zacznie bardzo gęstnieć można dodać trochę wody i dalej gotować.
Na rozgrzaną patelnię wrzuciłam pokrojoną w piórka cebulę i podsmażyłam na oleju przez około 5 minut. Następnie dodałam pokrojoną paprykę, korzeń pietruszki i drobno posiekane pomidory. Dusiłam warzywa przez około 5 minut, dodałam pokrojoną w plasterki cukinię i pokrojone drobno zioła oraz natkę pietruszki. Całość trzymałam na ogniu do momentu, aż cukinia zmiękła. Podałam z gorącą polentą.

Posiekane warzywa


Posiekana papryka i pietruszka
Polenta z warzywami

2 komentarze :

  1. O ciekawe:) wygląda trochę jak budyń ;) skojarzyło mi się z prażuchą.

    Olik

    OdpowiedzUsuń
  2. można wylać na blachę i jak ostygnie kroić na kawałki, smażyć i grillować:)ciekawy smak więc warto spróbować:)
    Pozdrawiamy:)
    i czekamy na nowe foty kotów - ten siwy jest the best:)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...