Placki na sodzie i zsiadłym mleku

Placek na sodzie z dżemem
Placek na sodzie z dżemem
 Ostatnio przy okazji produkcji białego sera z kozieradką i czarnuszką wspomniałam o plackach na sodzie i zapowiedziałam dzisiejszy przepis. Placki są przepyszne i z powodzeniem zastępują codzienne pieczywo. Można je odgrzewać (już bez tłuszczu) na patelni lub na szybko odświeżać w mikrofalówce - zawsze będą smakowały świetnie. Idealnie komponują się z domowym dżemem, białym serem i pomidorem ... bez względu na dodatek zawsze są smaczne.




Przepis na placki na sodzie i zsiadłym mleku. 


Składniki: 

  • 3 szklanki mąki, 
  • 1,5 szklanki zsiadłego mleka (można zastąpić kefirem lub jogurtem naturalnym), 
  • 0,5 łyżeczki sody, 
  • sól, 
  • olej do smażenia. 

Wykonanie: 

Na stolnicy przesiałam mąkę i wymieszałam ją z sodą i solą. Wlałam zsiadłem mleko i wszystko dokładnie zagniotłam. Następnie ciasto rozwałkowałam i pokroiłam na małe kwadraty.

Rzowałkowane ciasto na placki
Rozwałkowane ciasto na placki


Na rozgrzanej patelni smażyłam placki do zarumienienia po obu stronach. Najlepiej smakują na gorąco, ale zachowują świeżość przez kilka dni.

Placki na patelni
Placki na patelni
Gotowe placki na sodzie i zsiadłym mleku
Gotowe placki na sodzie i zsiadłym mleku
Propozycja podania placka z dżemem
Propozycja podania placka z dżemem
Propozycja podania - placek na sodzie z białym serem i pomidorem
Propozycja podania - placek na sodzie z białym serem i pomidorem

6 komentarzy :

  1. Placuszki są wyśmienite, to smak mojego dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To również smak mojego dzieciństwa i moc wspomnień. W końcu znalazłam przepis na te placuszki :) Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja dodaję jabłka - pokrojone w płaskie kawałki, i przyprawę do ryżu z jabłkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawy pomysł - jabłek dodaję raczej do racuchów, ale na pewno spróbuję:)

      Usuń
  4. U mnie się jepiekło na płycie bez tłuszczu. Po co ten tłuszcz?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest niedziela i zabraklo chleba wiec zrobilam ciasto jak w przepisie tylko dodalam maki zytniej i usmazylam na oleju kokosowym .Przepyszne i w dodatku olej kokosowy powoduje chudniecie

    OdpowiedzUsuń

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...