Cukinia faszerowana mięsem


Jakiś czas temu pisałam o parowanej cukinii z serem i marynowanym pieprzem, i obiecałam przepis na wersję parowanej cukinii dla "mięsożerców". Farsz mięsny przygotował mój mąż, który jest nieocenionym pomocnikiem w kuchni.. i nie chodzi tu tylko o podjadanie:). Podstawą farszu jest mielona łopatka wieprzowa z dużą ilością przypraw oraz świeżo wyciśniętym sokiem pomidorowym, przez co danie jest dość pikantne, ale również aromatyczne. Cukinię parujemy, ale można ją również zapiec w piekarniku i też świetnie smakuje.

Przepis na cukinię faszerowaną mięsem


Składniki:
  • 3 średnie cukinie,
  • 0,5 kg mielonej łopatki wieprzowej,
  • 200 ml świeżo wyciśniętego soku pomidorowego (może być sok z kartonu),
  • 2 łyżeczki suszonego rozmarynu i 2 łyżeczki świeżego rozmarynu,
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich,
  • 1 łyżeczka chili,
  • 1,5 łyżeczki papryki słodkiej,
  • 0,5 łyżeczki papryki ostrej.

Wykonanie:

Na dobrze rozgrzanej patelni przez ok. 5 min. dusiłam mięso na ok. 3 łyżkach oleju, a następnie dodałam odrobinę soku z pomidorów oraz wydrążony miąższ z cukinii.

Całość dusiłam, aż do odparowania soku, tak by co jakiś czas dodawać kolejne jego porcje. W międzyczasie dodałam rozmaryn, zioła prowansalskie, chili i ostrą paprykę. Całość dalej dusiłam ok. 10 min. podlewając sokiem z pomidorów. Kiedy mięso się poddusiło na patelni, dosmaczyłam je jeszcze solą i pieprzem, tak by całość farszu była dość pikantna.

Nafaszerowaną cukinię parowałam ok 10-15 min. tak by była miękka.

Mięso do dania parowanego trzeba najpierw dobrze wysmażyć na patelni, co jest bardziej czasochłonne, niż przygotowanie cukinii z serem, ale warto chwilkę poczekać i zjeść coś bardziej kalorycznego, niż nabiał z warzywem :) 

Mam nadzieję że przepis przypadnie Wam do gustu i będzie Wam smakowało.

Cukinia z mięsem gotowa do parowania
Cukinia z mięsem gotowa do parowania

Gotowa cukinia na talerzu
Gotowa cukinia na talerzu

Cukinia faszerowana mięsem mielonym
Cukinia faszerowana mięsem mielonym

2 komentarze :

  1. Bardzo lubię taką cukinię! Idealnie na letni obiad pasuje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też ją uwielbiam:)
    Zapraszam na bloga i do wypróbowania innych przepisów:)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...